- 17.12.2024Європейська Рада ухвалила правила щодо процедур утримання податку
- 04.12.2024Європейська рада ухвалила Імплементаційний регламент про електронне податкове звітування по країнах
- 26.11.2024Нові правила бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час
- 25.11.2024Наближається кінцевий термін подання звітності про бенефіціарних власників компаній США
- 21.11.2024Європейська Рада узгодила оновлення для ПДВ в цифрову епоху
Показати все, що приховано: у пошуках бенефіціара
Поговоримо про ще один аспект Закону «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (Нового закону про фінансовий моніторинг), який набрав чинності 28 квітня. Про те, що стосується розкриття бенефіціарів.
Законом встановлено нові правила розкриття кінцевих бенефіціарних власників.
Що важливо:
1) Обов’язок встановлювати кінцевого бенефіціарного власника клієнта закріплена за суб’єктом первинного фінансового моніторингу. Наприклад, банком, який має право вимагати від клієнта структуру власності і зобов’язаний переконатися в достовірності отриманої інформації. Також банк зобов’язаний повідомити в спеціально уповноважений орган про розбіжності у інформації, отриманій від клієнта про кінцевого бенефіціара з даними Єдиного державного реєстру.
2) Обов’язок розкрити кінцевого бенефіціарного власника покладено на саму юридичну особу – при реєстрації. Для вже зареєстрованих юридичних осіб – подати відповідну інформацію державному реєстратору протягом трьох місяців з моменту затвердження нормативно-правового акта, яким буде затверджено форму і зміст структури власності. Такий нормативно-правовий акт готується Міністерством фінансів, тому важливо відстежувати момент його затвердження, щоб встигнути подати інформацію в зазначений термін.
В іншому випадку, якщо ви задумали приховати бенефіціара від чужих очей, за ненадання або несвоєчасне надання інформації про кінцевого вигодоодержувача передбачені штрафні санкції. Так, якщо ви, від імені свого підприємства, замрієтесь та не подасте у термін, вказаний вище, структуру власності держреєстратору (інформацію про кінцевого бенефіціара або його відсутність), згідно з Кодексом про адміністративні правопорушення у новій редакції, на вас, як на керівника підприємства, накладуть штраф в розмірі від однієї до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – (а це становить 17 000 – 51 000 грн).
Також потрібно звернути увагу на те, що юридичні особи зобов’язані повідомляти протягом 30 робочих днів про зміни в структурі власності щоб підтримувати інформацію про вигодоодержувача в актуальному стані. І навіть у разі, якщо бенефіціарний власник не змінюється і структура власності залишається колишньою протягом тривалого часу, – при внесенні будь-яких інших змін до реєстру про юридичну особу необхідно буде також інформувати про відсутність змін в структурі власності.
Крім того, підтверджувати інформацію про вигодоодержувача необхідно буде щороку. І тут увага, адже для кожної особи дата індивідуальна – подавати підтверджуючі документи потрібно не пізніше 14 календарних днів з дати реєстрації такої юридичної особи.
Для підтвердження актуальної інформації, юридична особа щороку зобов’язана подавати наступний пакет документів:
1) Заява про підтвердження відомостей про кінцевого вигодоодержувача;
2) Структуру власності;
3) У випадку, якщо засновником української компанії є юридична особа-нерезидент, – виписку або торгового (судового, інш.) Реєстру, що підтверджує факт реєстрації в юрисдикції місцезнаходження нерезидента;
4) Нотаріально завірену копію документа, що посвідчує особу кінцевого бенефіціара (якщо мова йде про фізособу-нерезидента або ж резидента, документи якого оформлені без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру).
Читаючи про нові вимоги про щорічне оновлення такої інформації в реєстрі, мимоволі згадується історія 6-7 річної давності, коли через пропуск поновлення щорічної інформації про місцезнаходження особи в реєстрі, підприємці зазнавали вкрай неприємних наслідків. Нагадаю: оперативні відділення податкової міліції, не виходячи з фіскального офісу, пачками штампували службові записки «про відсутність суб’єкта за місцезнаходженням». Потім передавали колегам по інспекції, а ті, в свою чергу, розривали публічно-правові договори електронного документообігу. Бухгалтери втрачали через це можливість подати звітність вчасно, і скарбниця, у такий витончений спосіб, отримувала штрафи-пені з донарахувань. А юристи – додатковий фронт робіт у судових дебатах.
Що ж, новинки від парламенту, завжди потрібно вміти читати між рядків і не затягувати з процесами підготовки. Чого всім і бажаю.
- Медіа (78)
- Новини (137)
- Події (21)
- Українська боністика (4)