- 31.10.2024Європейська комісія опублікувала законопроєкт щодо регулювання податкової звітності багатонаціональних компаній
- 29.10.2024росія знову не в списку FATF
- 29.10.2024Анабазис приватних капіталів 2024. Що є тепер банківська таємниця?
- 29.10.202423 жовтня відбувся XI Business & Legal Tax Forum
- 14.10.2024Прийнято законопроєкт про підвищення податків
Європейська комісія опублікувала законопроєкт щодо регулювання податкової звітності багатонаціональних компаній
28 жовтня Європейська Комісія опублікувала пропозицію щодо дев’ятої редакції Директиви про адміністративне співробітництво (DAC9) для впровадження Глобального звіту про боротьбу з розмиванням податкової бази (GloBE) Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР).
Версія DAC9 спрямована на забезпечення глобального мінімального рівня оподаткування для багатонаціональних груп підприємств (БГП) і великих внутрішніх груп (ВВГ) в ЄС. Пропозиція DAC9 є частиною Другого компонента Директиви, який встановлює, яким чином багатонаціональні підприємства (БНП) можуть виконувати свої зобов’язання з податкової звітності з якомога меншим адміністративним навантаженням.
Оновлення Директиви вимагатиме від багатонаціональних компаній повідомляти певну податкову інформацію за допомогою податкових декларацій про додатковий податок (top-up tax, що застосовується для досягнення обов’язкової мінімальної ставки податку у 15% для БНП) на центральному рівні, при цьому 2024 рік буде першим звітним роком. Перший кінцевий термін подання звітності встановлено на 30 червня 2026 року. Для звіту буде запроваджено спеціальну форму, передбачену Інклюзивною структурою з протидії розмиванню бази оподаткування та виведення прибутку з-під оподаткування, створеною ОЕСР та G20.
Основні пункти законопроєкту
Поправка спрямована на введення інформаційної декларації GloBE у законодавство ЄС, уможливлюючи централізоване подання шляхом інформаційної декларації відповідно до статті 44(3) Директиви про мінімальне оподаткування (Директива Ради (ЄС) 2022/2523 від 14 грудня 2022 року про забезпечення глобального мінімального рівня оподаткування для багатонаціональних груп підприємств і великих внутрішніх груп у ЄС).
Цей процес подання передбачає такі кроки:
• Створення системи обміну податковою інформацією між державами-членами;
• Запровадження стандартної форми, розробленої згідно Інклюзивної структури ОЕСР та G20, у якій платники податків заповнюватимуть необхідну податкову інформацію. З метою зручності форма передбачає, що платники податків у всьому ЄС надаватимуть однакову інформацію в однаковому форматі.
Стаття 44(3) Директиви про мінімальне оподаткування пропонує сценарії того, як компанії можуть звітувати податкову інформацію:
• Базовий сценарій: кожна суб’єкт господарювання має подати свою декларацію декларацію з інформацією про додатковий податок в державі-члені, де вона знаходиться.
• Відхилення від базового сценарію: кінцева материнська організація (КМО) (або призначений нею орган, яка подає декларацію) подає податкову декларацію від імені всього БНП.
Запропоновані поправки до DAC9
1) Обмін податковими деклараціями
Кожна держава-член повинна вимагати від КМО або призначеного органу, що подає декларацію групи БНК, розташованої на її території, подати декларацію з інформацією про додатковий податок за новим стандартним шаблоном протягом 15 місяців після останнього дня наступного звітного фінансового року. Для першого звітного фінансового року подання повинно бути здійснено не пізніше ніж через 18 місяців після останнього дня звітного фінансового року.
Компетентний орган держави-члена, який отримує податкову декларацію, повинен автоматично обмінюватися нею з іншими державами-членами відповідно до підходу ОЕСР до розповсюдження інформації. Кінцевий термін для цього – не пізніше ніж через три місяці після кінцевого терміну подання для цього звітного фінансового року або не пізніше ніж шість місяців для першого року подання.
2) Виправлення податкової декларації
Якщо компетентний орган держави-члена виявляє помилки в податковій декларації, поданій іншою державою-членом, він повинен повідомити про це компетентний орган цієї іншої держави-члена, який, у свою чергу, повинен вимагати від суб’єкта подання внести виправлення. Якщо декларація не була подана протягом встановленого терміну, повідомлений про це орган повинен визначити причину затримки та інформувати про неї запитуючий орган протягом одного місяця, зазначивши, якщо це можливо, очікувану дату подання.
Дані в податковій декларації
До DAC9 пропонується додати Додаток VII, який описує правила звітності, які застосовуються до суб’єкта декларування БНК, а також деталі, які потрібно внести до декларації з інформацією про додатковий податок.
Розділ III містить дані, які БНК повинна надати:
• Інформація про групу БНК: загальна інформація про групу БНК та її корпоративну структуру, юридична особа, що подає звітність, і зведена таблиця щодо застосування правил у кожній юрисдикції, де працює БНК.
• Юрисдикції-податкові гавані та виключення: інформація про кожну юрисдикцію, в якій працює група БНК.
• Обчислення: кваліфіковані коригування доходу, детальна інформація про скориговані податки, додаткові податкові відрахування, де це застосовно.
Наступні кроки
Тепер законопроєкт Європейської комісії підлягає обговоренню Європейським парламентом і вимагає одностайної згоди всіх 27 держав-членів ЄС для прийняття. Оскільки перші звіти про додатковий податок необхідно подати до 30 червня 2026 року, держави-члени мають перенести відповідні положення до національного законодавства до 31 грудня 2025 року.
Очікується також, що Єврокомісія ухвалить закон про запровадження стандартних комп’ютеризованих форм для автоматичного обміну податковою інформацією.
Джерела:
- Медіа (77)
- Новини (130)
- Події (21)
- Українська боністика (4)