- 17.12.2024Європейська Рада ухвалила правила щодо процедур утримання податку
- 04.12.2024Європейська рада ухвалила Імплементаційний регламент про електронне податкове звітування по країнах
- 26.11.2024Нові правила бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час
- 25.11.2024Наближається кінцевий термін подання звітності про бенефіціарних власників компаній США
- 21.11.2024Європейська Рада узгодила оновлення для ПДВ в цифрову епоху
Європейська Комісія вітає ініціативу з регулювання утримання податку FASTER для посилення міжнародних інвестицій та боротьби з податковим шахрайством
В травні Європейська Комісія підтвердила своє схвалення підходу FASTER, запропонованого Бельгією (яка головує в Раді ЄС) щодо пропозиції Комісії зробити процедури утримання податку в ЄС більш ефективними та безпечними для держав-членів. Ця ініціатива переносить процедури визначення податкових пільг з паперового в цифровий простір та сприятиме посиленню прозорості.
Ключові поняття ініціативи
Основні кроки, запропоновані в рамках ініціативи, сприятливі для інвесторів, фінансових посередників та національних податкових органів та включають:
◉ Загальний цифровий сертифікат податкового резидента ЄС прискорює процедури звільнення від утримання податку. Інвесторам із диверсифікованим портфелем у ЄС знадобиться лише один цифровий сертифікат податкового резидента, щоб отримати кілька відшкодувань протягом одного календарного року. Цифрова довідка податкового резидента має бути видана протягом одного робочого дня після подання запиту.
◉ Дві прискорені процедури «звільнення у джерела» та «швидкого відшкодування» зроблять процес відшкодування швидшим і краще погодженим на території ЄС. Держави-члени зможуть вибрати, який з них використовувати, включаючи комбінацію обох.
‒ Згідно з процедурою «звільнення у джерела», ставка податку, що застосовується під час виплати дивідендів або відсотків, безпосередньо базується на застосовних правилах положень угоди про уникнення подвійного оподаткування.
‒ Згідно з процедурою «швидкого відшкодування», початковий платіж здійснюється з урахуванням ставки податку, що утримується державою-членом, де виплачуються дивіденди або відсотки, але відшкодування будь-яких надміру сплачених податків надається протягом 50 днів з дати платежу.
Ці стандартизовані процедури, як передбачається, заощадять інвесторам близько 5,17 мільярдів євро на рік.
◉ Стандартизоване зобов’язання щодо звітності забезпечить національні податкові органи необхідними інструментами для перевірки права на отримання зниженої ставки та виявлення можливих зловживань.
Як працюватиме процес звітування?
Авторизовані фінансові посередники повинні будуть звітувати про виплату дивідендів або відсотків у відповідний податковий орган, щоб він міг відстежити операцію до кінцевого інвестора.
Великі фінансові посередники ЄС повинні будуть приєднатися до національного реєстру авторизованих фінансових посередників. Цей реєстр також буде відкритий для фінансових посередників не з ЄС та менших посередників з ЄС на добровільній основі.
Фінансові посередники запитуватимуть електронний сертифікат податкового резидентства платника податків або відповідний доказ проживання в країні, що не входить до ЄС, і звірятимуть цю інформацію зі своїми власними записами. Також вони вимагатимуть довідку про те, що платник податків є бенефіціарним власником активів і що він не брав участі в будь-якій фінансовій угоді, пов’язаній з виплатою дивідендів або відсотків за базовими активами.
Вигоди для сторін
Платники податків, які інвестують в ЄС через авторизованих фінансових посередників, зможуть користуватися прискореними процедурами утримання податку та уникнуть подвійного оподаткування виплати дивідендів. Податкові органи отримають повну картину фінансового ланцюга та зручний метод перевірки прийнятності застосування знижених ставок.
- Медіа (78)
- Новини (137)
- Події (21)
- Українська боністика (4)