Зміни до положень про державну реєстрацію в умовах воєнного стану

Опубликовано: 13.04.2022

Під час війни зазнає змін практично все суспільне, політичне та економічне життя. На початку воєнного стану з міркувань безпеки були значно обмежені можливості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань та Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Згодом такі можливості почали розширюватися рішеннями уряду, зокрема було дозволено проводити реєстраційні дії державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, державними реєстраторами речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, посадовими особами Міністерства юстиції, його територіальних органів, включеними до затвердженого Міністерством юстиції Переліку державних реєстраторів та посадових осіб, яким в умовах воєнного стану надається доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та/або Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань (Постанова Кабміну від 6 березня 2022 р. № 209).

Постановою уряду від 24 березня 2022 р. № 364 внесено доповнення до Постанови від 6 березня 2022 р. № 209 «Деякі питання державної реєстрації в умовах воєнного стану та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164» наступного змісту.

  1. Передбачено можливість отримати інформацію з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, в тому числі у нотаріуса.

Відомості з Єдиного державного реєстру надаються виключно державними реєстраторами, посадовими особами, включеними до Переліку, а також нотаріусами, робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що не включена до переліку адміністративно-територіальних одиниць, на яких припинено доступ до реєстру. Такий перелік затверджується Мінюстом. Доступ до Єдиного державного реєстру для надання відомостей з нього надається таким нотаріусам за їх зверненнями до технічного адміністратора цього Реєстру у порядку, визначеному законодавством.

Важливо зазначити, що нотаріус матиме право тільки надавати відомості з реєстру, інші дії вчиняти заборонено. У разі виявлення факту вчинення нотаріусом інших технічних дій в Єдиному державному реєстрі, не пов’язаних з наданням/отриманням відомостей з цього реєстру, доступ нотаріуса до реєстру припиняється технічним адміністратором невідкладно, про що ним також повідомляється Міністерству юстиції.

 

  1. Доповнено винятки щодо сплати адміністративного збору.

Не справляється адміністративний збір, у тому числі, за державну реєстрацію змін до відомостей про благодійні організації, громадські об’єднання, що передбачають включення до предмету їх діяльності надання допомоги Збройним Силам, іншим військовим формуванням, правоохоронним (спеціальним) органам, органам цивільного захисту, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим особам, які забезпечують національну безпеку і оборону, відсіч і стримування збройної агресії іноземної держави, а також особам, які постраждали чи можуть постраждати від такої збройної агресії.

  1. Скасовано вимоги щодо подання інформації про кінцевого бенефіціарного власника, а саме:

Вимоги законодавства щодо обов’язку подання/підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника, а також документів, передбачених законом для подання/підтвердження таких відомостей, не застосовуються, крім випадків державної реєстрації:

– банків, небанківських фінансових установ та осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги (крім операторів поштового зв’язку);

– юридичних осіб, засновником (учасником) та/або кінцевим бенефіціарним власником яких є або буде внаслідок відповідних змін Російська Федерація, громадянин Російської Федерації, юридична особа, утворена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації.

  1. Встановлено особливості реєстрації обтяжень рухомого майна та отримання відомостей з Державного реєстру обтяжень:

1) державна реєстрація приватних обтяжень рухомого майна, інформація з Державного реєстру обтяжень рухомого майна за зверненнями фізичних та юридичних осіб проводиться/надається нотаріусами, які (одночасно):

– робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що не включена до переліку адміністративно-територіальних одиниць, на яких доступ до реєстру припиняється,

– відповідно до законодавства отримали доступ до Державного реєстру обтяжень рухомого майна.

2) здійснення плати за внесення запису до Державного реєстру обтяжень рухомого майна, а також змін і додаткових відомостей до запису, надання інформації з Державного реєстру обтяжень рухомого майна може підтверджуватися електронною копією (у тому числі скрін-копією) відповідного платіжного документа. Якщо фінансова установа, через яку здійснено платіж, забезпечує можливість проведення перевірки достовірності відповідного платіжного документа, нотаріус проводить таку перевірку.

  1. Щодо припинення доступу до реєстрів:

Визначено, що припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в межах адміністративно-територіальних одиниць, перелік яких затверджується Міністерством юстиції. Вірогідно, в цьому переліку будуть території, на яких ведуться бойові дії та тимчасово окуповані території.

В межах адміністративно-територіальних одиниць, що не включені до такого переліку, доступ реєстрів забезпечується з урахуванням зумовлених умовами воєнного стану технічних характеристик (можливостей).

У разі появи загрози несанкціонованого доступу до реєстрів, зокрема внаслідок тимчасової окупації державою-агресором певної адміністративно-територіальної одиниці, адміністратор таких реєстрів невідкладно припиняє доступ користувачів до них в межах відповідної території, про що він у дводенний строк інформує Міністерство юстиції.

Будьте в курсе свежих новостей и событий!



    Позвонить Отправить Email