Європейська комісія пропонує нову схему управління економікою для держав-членів

опубліковано: 08.05.2023

26 квітня Європейська комісія оголосила проект всеохоплюючої реформи правил економічного управління в ЄС для подолання наслідків економічної та фінансової кризи. Головною метою є посилення стійкості державного боргу та сприяння сталому та інклюзивному зростанню в усіх державах-членах шляхом реформ та інвестування.

Структура економічного нагляду була запущена в лютому 2020 року, а в листопаді 2022 року Комісія представила вказівки щодо реформованої системи економічного управління ЄС. Вона складається з Програми фіскальної політики ЄС (Пакту стабільності та зростання та вимог до національних фіскальних програм) і Процедури макроекономічного дисбалансу (програми, спрямованої на запобігання виникненню потенційно шкідливих макроекономічних дисбалансів, які можуть загрожувати економіці країн ЄС).

Пропозиція вимагає від держав-членів розробити та представити плани, що встановлюють їхні фіскальні цілі, заходи щодо усунення макроекономічних дисбалансів та пріоритетні реформи та інвестиції протягом принаймні чотирьох років. Ці плани будуть оцінені Комісією та схвалені Радою на основі загальних критеріїв ЄС.

Прогнозується, що такий підхід посилить національну власність держав-членів і дозволити їм розробити власні методи фіскального регулювання та покращити ситуацію з інвестиційними зобов’язаннями. Держави-члени представлятимуть щорічні звіти про прогрес, щоб сприяти моніторингу та забезпеченню виконання цих зобов’язань.

Новий процес фіскального нагляду буде інтегровано в Європейський семестр (систему координації та нагляду за економічною та соціальною політикою ЄС), яка залишатиметься основою для координації економічної політики та політики зайнятості.

Подолання фіскальних проблем

Оскільки уніфікований підхід може більше не бути прийнятним через різні умови економік ЄС, пропозиція спрямована на роботу над системою нагляду, більшою мірою заснованою на ризиках, яка ставить стійкість державного боргу в основу, одночасно сприяючи сталому та інклюзивному зростанню.

Індивідуальні плани держав-членів визначатимуть шляхи фіскального коригування, сформовані як цілі витрат, досягнення яких охоплюватиме певні періоди часу. Шляхи будуть подовжені в майбутньому, їхня поточна тривалість встановлена на рівні 7 років.

Для кожної держави-члена з державним дефіцитом понад 3% ВВП або державним боргом понад 60% ВВП Комісія оприлюднить індвідуальну «технічну траєкторію», спрямовану на утримання рівня боргу на низькому рівні та підтримку чи зниження дефіциту нижче 3% ВВП у середньостроковій перспективі. Базові значення дефіциту та боргу в 3% та 60% ВВП залишаться незмінними.

Реформування та прискорення інвестицій

Зелений і цифровий переходи, посилення економічної та соціальної стійкості та необхідність працювати над безпекою Європи вимагають постійних державних інвестицій. Реформи, спрямовані на підвищення сталого та інклюзивного зростання, необхідні для цілей скорочення боргу.

Таким чином, пропозиція спрямована на сприяння та заохочення держав-членів до проведення важливих реформ та інвестиційних заходів. Держави-члени виграють від більш поступового фіскального коригування, якщо вони будуть дотримуватись конкретних і прозорих критеріїв.

Ефективне правозастосування

Пропозиції встановлюють суворіший режим примусового виконання, щоб забезпечити виконання державами-членами зобов’язань, які вони взяли на себе у своїх середньострокових фіскальних планах.

Для держав-членів, які стикаються зі значними проблемами державного боргу, відхилення від узгодженого шляху фіскального коригування призведе до запуску процедури надмірного дефіциту.

Якщо державі-члену складно виконувати зобов’язання щодо реформ та інвестицій, які вона взяла на себе, і вона просить продовжити період фіскального коригування, це може фактично призвести до скорочення такого періоду.

Наступні кроки

Комісія закликає Європейський парламент і Раду схвалити представлені пропозиції якомога швидше, але точні терміни реалізації ще не встановлені. Однак, узгодження відповідних законодавчих актів очікується до кінця 2023 року.

 

Прес-реліз Європейської комісії

Інформаційний лист про нові правила економічного управління

Будьте в курсі свіжих новин та подій!



    Зателефонувати Відпривити Email