- 10.09.2024K.A.C. Group 25 років!
- 15.08.2024Новації податкового законодавства
- 26.07.2024Оприлюднено Положення про здійснення фінансового моніторингу суб’єктами первинного фінансового моніторингу
- 03.07.2024K.A.C. Group виступила партнером фестивалю «Країна Мрій»
- 13.06.202423 травня – 6 червня відбулася мистецька виставка “Квітуча Україна” за партнерства K.A.C. Group
Європейська комісія розпочинає консультації з ініціативи «ПДВ у цифрову епоху»
20 січня 2022 року Європейська комісія розпочала громадські консультації з ініціативи «ПДВ у цифрову епоху». Відгуки прийматимуться з 20 січня до 17 лютого 2022 року; самі консультації триватимуть з 21 січня до 15 квітня 2022 року. Цілями ініціативи є забезпечення належного функціонування єдиного ринку ЄС та захист фінансових та економічних інтересів держав-членів шляхом боротьби з шахрайством у сфері ПДВ та встановлення податкового нейтралітету.
Передумови
Проблема шахрайства у сфері ПДВ, що здійснюється під час транскордонного продажу товарів та послуг у ЄС, є помітною. Значна частина збитків з цієї причини оцінюється в діапазоні 40-60 млрд євро. Крім того, система ПДВ стає дедалі складнішою і застарілою для сучасної цифрової реальності. Тому у своєму Плані дій зі справедливого та простого оподаткування, що підтримує відновлення бізнесу під час COVID-19, Комісія оголосила про законодавчий пакет «ПДВ у цифрову епоху» на 2022 рік, спрямований на загальну модернізацію та гармонізацію системи.
План дій, прийнятий у 2020 році, включає 25 ініціатив в цілому. Він спрямований на спрощення податкових правил та зняття непотрібних адміністративних тягарів з бізнесу, що функціонує на єдиному ринку. Це покращить умови бізнес-середовища та сприятиме підвищенню конкурентоспроможності бізнесу.
Цілі
Для досягнення загального результату податкової рівності та боротьби з шахрайством у сфері ПДВ будуть розроблені такі кроки:
- спрощеннядотримання правил ПДВ для підприємств ЄС, особливо для тих, якіпрацюють у цифровій економіці та здійснюють транскордонну торгівлю;
- створенняоснови, щодопомагає податковим органам боротися з шахрайством із ПДВ, зокрема з MTIC (Missing Trader Intra Community – шахрайство шляхом зникнення дилерів на території Співтовариства);
- запобіганнявиникненнюслабких місць регулювання та фрагментації ринку;
- забезпеченнябыльш справедливогоставлення як до традиційної, так і до платформної економіки.
Структура
Законодавча база має включати заходи реагування на ризики, пов’язані з ПДВ. Для цього необхідно приділити особливу увагу трьом наступним питанням:
- Вимоги до цифровоїзвітності та електронноговиставлення рахунків. Держави-члени вводять процедури контролю цифрових процесів у своє внутрішнє законодавство у різні способи. Така відсутність координації створює нові проблеми щодо дотримання вимог для підприємств, які працюють у різних державах-членах, та збільшує ризик фрагментації, що впливає на єдиний ринок. Чинні правила також передбачають обов’язкове використання електронних рахунків-фактур, тому це також пропонується як міра або тільки на транснаціональному, або на транснаціональному та національному рівнях одночасно. Існує також варіант обов’язкового ведення обліку, який вимагатиме від платників податків зберігати дані транзакцій у заздалегідь визначеному форматі та надавати інформацію виключно за запитом.
- Регулювання ПДВ у платформнійекономіці. Одним ізключових завдань сучасного регулювання ПДВ є встановлення справедливого оподаткування як онлайнових, так і традиційних економічних операцій, а також єдиного підходу до застосування правил ПДВ щодо постачальника, характеру послуг, місця постачання та звітності на різних платформах.
- Одноразова реєстрація ПДВ в ЄС. Модель OSS (one-stop-shop – єдиноговікна) дозволяєпідприємствам уникати багаторазової реєстрації ПДВ в ЄС для транскордонних операцій. Однак його не можна застосовувати до певних типів транскордонних операцій (наприклад, постачання товару із встановленням, використання електротранспорту). Таким чином, існує необхідність удосконалення моделі IOSS (import one-stop shop – імпортного єдиного вікна, яке стосується імпорту з-за меж ЄС).
Очікувані результати та зацікавлені сторони
Хоча для цього може знадобитися більше часу, необхідно створити ІТ-інфраструктуру для цифрової звітності. Втім, створення такої структури забезпечить прозорість та зніме численні податкові зобов’язання із підприємств ЄС.
Для функціонування ПДВ у платформній економіці суворіші зобов’язання та пов’язаний з цим тягар будуть обмежені платформами та підприємствами, що надають послуги, для яких використання саме відповідної платформи буде найзручнішим. Особливо це стосується сфер перевезень та розміщення у готелях.
Традиційні постачальники послуг виграють від рівних умов роботи. Одноразова реєстрація ПДВ у ЄС дозволить знизити витрати на дотримання вимог, особливо в певних секторах економіки, таких як встановлення та збирання товарів, постачання газу, електроенергії, тепла або енергії для охолодження та використання електротранспорту, для яких чинна система висуває вимогу мати одразу кілька номерів ПДВ.
Очікується, що під час громадських консультацій будуть отримані коментарі та пропозиції від широкого загалу, а також від ключових зацікавлених сторін: бізнес-федерацій, малих та середніх підприємств, торгових асоціацій, компаній, загальноєвропейських та національних постачальників послуг, платформ, операторів електронної комерції та транскордонних операторів, поштових операторів та експрес-перевізників, міжнародних організацій, постачальників послуг електронного виставлення рахунків, національних податкових та митних органів, брокерів, спеціалістів-практиків та податкових консультантів.
Планується, що після періоду консультацій та аналізу отриманих пропозицій Комісія розгляне та ухвалить ініціативу у третьому кварталі 2022 року.
Джерела:
Сторінка ініціативи ЄК «ПДВ у цифрову епоху»
План дій для справедливого і простого оподаткування
Читайте далі:
Європейська комісія вводить Директиву про тест мінімальної економічної присутності
ОЕСР публікує Модельні правила запровадження мінімального глобального податку
- Медіа (76)
- Новини (126)
- Події (20)
- Українська боністика (4)